יום חמישי, 11 באוקטובר 2012

ריברסינג – לידה מחדש ע"י נשימה מעגלית


נשימה מעגלית, היא התהליך המאפשר תרפיה עמוקה באמצעות טכניקות נשימה. הריפוי מתאפשר על ידי פתיחת חסימות רגשיות.
מקור הקושי
מרבית הקשיים שאנו חווים מקורם בחוויות הילדות. כבר בינקות אנו לומדים לדכא פיזית את רגשותינו על ידי הגבלת הנשימה וכיווץ שרירים. במרוצת השנים, תהליך מגונן זה הופך לאוטומטי ולכרוני, אנו מאבדים את היכולת לחוות רגשות ולבטא אותן באופן מלא.
הריפוי
הנשימה מחברת בין התת מודע למודע, בין הפיזי לרגשי ולמנטלי. כשבצעים נשימה מעגלית ברצף לאורך זמן נוצרת גישה למקומות הפגועים ומתאפשר ניקוי, טיהור וריפוי.
השילוב של רגיעה עמוקה, פתיחות של הגוף והרוח וקליטה מוגברת של חמצן מסייע בהמסת כל דבר שחוסם את הזרימה הטבעית של הגוף.

נשימה מעגלית, או ריברסינג,היא תהליך עומק המבוסס על התנסות אישית, המאפשר ריפוי עמוק של בעיות רגשיות, מנטליות או פיזיות.



במהלך חייו, חווה האדם חוויות רבות כאשר חלקן יוצרות טראומות ופחדים ברמות שונות. בסיטואציות רבות בהן נחווה הפחד, הוא מודחק אל התת מודע ומהווה מעין חסימה אנרגטית בגוף. אותה חסימה פוגעת בגוף ועלולה לבוא לידי ביטוי בחולי גופני או בעיה רגשית. שיטת הריברסינג הינה שיטה המסייעת לגוף לחוות לידה מחדש ובכך לפתוח חסימות אלו באמצעות טכניקת נשימה מיוחדת. טכניקת הריברסינג הומצאה על ידי איש רוח אמריקאי בשם לאונרד אור ( Leonard Or) אשר חווה תהליך לידה מחדש בעודו יושב בסאונה ונושם נשימות עמוקות. בעודו חווה את התהליך, הבין לאונרד אור את כוחה של הנשימה כאמצעי לטיהור הגוף והנפש מכל אותם פחדים, חרדות וטראומות מן העבר.
הנשימה כדרך לפגוש רגשות וחוויות עמוקות
פעולת הנשימה הינה פעולה הכרחית אשר תפקידה המרכזי הינו קיום החיים. יחד עם זאת, אם משתמשים בפעולת הנשימה באופן ספציפי, היא הופכת לכלי באמצעותו פוגש המתרגל חוויות שליליות, פחדים ורגשות קשים אשר הדחיק. שיטת הריברסינג הינה פשוטה ביסודה והיא כוללת שאיפות עמוקות ונשיפות ארוכות באופן רצוף, עד אשר הן מתחברות ונוצרת נשימה מעגלית. אותה נשימה מעגלית גורמת להחדרה מוגברת של חמצן ולרגיעת הגוף ובכך מאפשרת נגישות לזיכרונות והפחדים המודחקים ביותר החל מרגע הלידה עצמו. לאט לאט, מפיגה הנשימה את התחושות הקשות, הפחדים והטראומות וחושפת מחדש את הנפש הראשונית, האנרגטית והאוהבת.
שחזור חווית הלידה
על פי גישת הריברסינג, חוויות הפחדים והטראומות מתחילות להיווצר כבר בשעת הלידה. במידה ואכן חווה המתרגל טראומה בעת לידתו, יתכן ונוצרה חסימה בזרימה האנרגטית אשר השפיעה עליו כל חייו. תהליך הנשימה המעגלית מסייע לגוף לשחזר את חווית הלידה על מנת "להיוולד מחדש" כחוויה מתקנת ולרפא את טראומת הלידה המקורית אותה חווה המתרגל. למעשה, שחזור חווית הלידה מיועד לפתוח את אותה חסימה בסיסית אשר מנעה את זרימת האנרגיה במשך כל שנות חייו.
פתיחת חסימות רגשיות ע"י ריברסינג
חוויות שליליות, פחדים, טראומות וחרדות אשר חווים במהלך החיים- כל אלו עוצרים את הזרימה האנרגטית בגוף ובכך יוצרים חסימות רגשיות. דבר זה גורם בסופו של דבר לדפוסי חשיבה, הגנות והתנהגויות מסוימות אשר נוצרו בעקבות החסימה. טכניקת הנשימה המעגלית הינה מעין מקלחת אנרגטית לגוף אשר משחררת אותו מחסימות אלו, מטהרת ומרפאה אותו ומסייעת לשינוי תפיסה ודפוסי חשיבה. פתיחת חסימות רגשיות אלו מסייעת לחיזוק הביטחון העצמי, העלאת המודעות האישית לכוח הפנימי, העצמה אישית, שחרור פחדים וטראומות מגיל הילדות ועוד.
ולסיום,  קיימות מספר אפשרויות לביצוע טיפול הריברסינג: קבוצתי, יחידני, במים או מחוצה להם. על מנת שלטיפול הריברסינג יהיה אפקט מקסימאלי, יש לבצע את הטיפול בעזרת מאמן מקצועי, אשר ידריך אתכם בצורה מסודרת כיצד לבצע את הנשימות ומהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם לביצוע הטיפול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה